Регистрация

Най-големите компании за храни и напитки: Малко по-богато меню

Автор: Мара Георгиева 13 август 2019

Повечето производители имат сравнително силна година, но без рекордни скокове

През 2019 "Нестле България" ще вложи 7 млн. швейцарски франка за увеличаване капацитета на една от производствените линии и подмяна на остаряло оборудване
Фотограф: Юлия Лазарова

Статията е част от K100 - класацията на Капитал на най-големите компании в България. Вижте още за изданието или го поръчайте тук.

И през 2018 общите приходи на дружествата в топ 30 за сектор "Храни и напитки" растат само с едноцифрен темп. Разликата с година по-рано е, че увеличението през 2018 г. е по-силно - с почти 5%, докато в предходната класация то бе 3.4%. Финансовите резултати също са стабилни, дори малко по-силни - средният ръст при печалбите е 7%.


В челната тройка на класацията по приходи от продажби се нареждат познати играчи: "Олива", "Амилум" и "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България". "Олива" и "Амилум" разменят местата си в сравнение с миналогодишната класация, а "Кока-Кола ХБК" се изкачва с едно стъпало нагоре и отново влиза в топ 3.

Целият текст заедно с таблицата е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България