Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Учредена бе Българо-украинска индустриална камара

Учредена бе Българо-украинска индустриална камара

Автор: "Регал" 10 юли 2012

В Българската търговско-промишлена палата (БТПП) се проведе учредителна среща за създаване на Българо-украинска индустриална камара (БУИК). Срещата бе по инициатива на украинското посолство в София и на бизнеса.

В учредителната инициатива участваха 14 фирми от секторите бизнес и юридически консултации, авиотранспорт, петролни продукти, парфюмерия, фармация, строителство, преводи и легализация, селско стопанство и др.

Посланикът на Украйна  Н.Пр. Микола Балтажи отбеляза, че България е ключова държава за Украйна и важен политически и икономически партньор като цяло. Той набеляза сред бъдещите цели на организацията създаването на информационно-консултативен център, обмяна на информация за търгове, за проекти по предприсъединителните фондове за Украйна, предоставяне на юридически услуги в двете държави и улеснение на инвестиционния и икономически климат между България и Украйна.

Участниците в срещата избраха ръководство на Българо-украинска индустриална камара, в което влизат: Лидия Шулева от фирма "Бизнес интелект" ЕООД, председател на камарата, Пламен Бобоков - почетен консул на Украйна в България за Русе, Велико Търново и Силистра, зам. председател на БУИК, Димитър Георгиев - зам. председател на БУИК, Йордан Илиев от фирма "Енерджи Груп" ЕООД, зам. председател на БУИК, Славчо Цветков от фирма "Аеросвит", зам. председател на БУИК.

Лидия Шулева очерта целите и програмата на новата организация. Сред тях е създаване на облекчени условия за правене на бизнес между Украйна и България, предложение за създаване на подобна организация в Украйна чрез партньорски организации и с помощта на БТПП, съвместна работа по бизнес проекти, организиране съвместно с БТПП на двустранни бизнес форуми и др.

Новата камара остава отворена за още членове.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души