С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Дончо Дудев: Пазарният дял се определя от културата на потребителите в България

Дончо Дудев: Пазарният дял се определя от културата на потребителите в България

"Колбасите от конско месо са новост, но имат ценители", казва маркетинг-мениджърът на "Тандем В" - София
Автор: Мара Георгиева 16 ноември 2011 , 1 коментар

- Откога и защо произвеждате колбаси от конско месо?
Преди около месец предложихме първата партида колбаси от конско месо. За изложението "Месомания" подготвихме втората партида – "Конски шпек" и "Конска пастърма". Шпекът е микс от конско и свинско месо, за да може да се получи по-добра спойка и да отговаря на характеристиките на продукта, а пастърмата е от 100% конско месо. Пазарът реагира доста добре, харесаха го и нашите партньори - търговците, и клиентите, които го изкараха от магазините. Нашата цел е да започнем по-голямо производство.

Правили ли сте предварително проучване за търсенето на продукти от конско месо?
- Правили сме проучване като цяло на пазара на месни продукти и знаем, че има една ниша и едни хора, които са пътували в чужбина и са наясно с това, че конското месо е деликатес. В страни като Италия, Швейцария и Франция то определено е на почит, като Италия е най-големият консуматор на конско месо в Европейския съюз. Знаем, че и в България има хора, които са запознати с качествата на конското месо и искат да опитат нещо по-различно и по-интересно. Определено мислим, че има ниша и че можем да поработим в тази посока.

Има ли вече други предложения в тази ниша, от внос, да кажем?
- Има други предложения на продукти от по-специфично месо - щраусово, биволско, но смея да твърдя, че от месопреработвателите, които работят на българския пазар, "Тандем" е първата компания, която стартира производството на продукти от конско месо. Внос има по-скоро на сурово конско месо. Но това, което сме направили като проучване, е, че на пазара в момента няма колбаси от конско месо.

Какъв би могъл да е пазарният дял на тези колбаси и кога би могъл да бъде постигнат?
- Пазарният дял се определя от културата на потребителите в България. Когато пускахме тези колбаси от това специфично месо, имахме опасения, че най-вероятно част от хората ще бъдат резервирани, предвид на това, че може би си представят самото животно. Трудно ми е да кажа точен процент. Ако съдим по биопродуктите, които отиват към 5% от пазара, мисля, че и тези колбаси биха могли в някакъв момент да гонят тези проценти. Но определено не смятам, че сега е моментът.

С колко са по-скъпи колбасите от конско месо от колбасите от свинско и телешко?

- Цената на нашия "Конски шпек" е може би с около 25-30% по-висока спрямо цената на стандартния ни шпеков колбас.

Откъде си набавяте суровината, има ли достататъчно конско месо в България?
- Суровината пак е вносна, така както се внасят и свинското, и телешкото месо, с които се правят колбаси в България. Набавя се чрез нашите доставчици. Част от суровината е българска, но по-голямата част е от внос.

Какво е бъдещето на тези колбаси?
- Близкото бъдеще ще е като сегашното настояще. Влязохме в труден прериод – вече от две години сме там. Не очаквам нещата да се оправят с магическа пръчка. Смятам, че още 2-3 години ще останем на това ниво. Спадът на пазара на месни продукти започна през 2009 г. Трудно е да се каже точно с колко падат продажбите. Официалните анализи сочат от 5% до 10%, но до нас достигат и други числа - от 8 до 20% за отделните сегменти. Определено има и категории, и производители, които търпят още по-сериозни отстъпления – говори се за до 30% спад, но няма официални данни за това.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4" До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"