Регистрация

Lidl отново с интерес към България

15 януари 2007

Възможно е Lidl да подновява интереса си към България след фиаското на плановете й в скандинавските и прибалтийските страни. Според германския в. Handelsblatt веригата е купила там терени, но в продължение на три години не е открила нито един магазин



След като съобщи в средата на 2006 г., че задържа за неопределено време изпълнението на намеренията си за експанзия в България, германският дискаунтър Lidl обяви в началото на тази година, че отново поглежда към българския пазар, съобщи специализираното издание Emerging Markets Daily News.
То цитира Томас Обереле, говорител на търговската верига, която е собственост на Schwarz Group. Той е потвърдил, че компанията търси персонал, за да открие свой офис в България.
Друга от веригите хипермаркети на Schwarz Group - Kaufland, работи в България от пролетта на 2006 г. Kaufland има магазини в София, Пловдив, Хасково, Русе, Варна, Ямбол и Сливен. След като Kaufland стъпи в България, Lidl се отказа да влиза в България, като изтъкна за причина покачващите се цени на земята, особено в големите градове. От Lidl останали недоволни и от състоянието на логистиката в страната.
Още в началото на 2006 г. се появи информация, че Schwarz Group е купила доста терени за свои обекти в България, пише Emerging Markets Daily News. Източници от групировката споделили пред изданието, че Schwarz възнамерява да инвестира значителни суми в България през следващите две до пет години. В плановете й влизало откриването на 40 хипермаркета в 20 града на обща стойност 300 млн. евро.
Възможно е Lidl да подновява интереса си към България след фиаското на плановете й в скандинавските и прибалтийските страни. Според германския в. Handelsblatt веригата е купила там терени, но в продължение на три години не е открила нито един магазин. През това време конкурентните вериги са заели празните ниши и експанзията на Lidl е неуспешна. Нищо чудно от Schwarz Group да се опасяват, че същото може да се случи и в България, и поради това да са решили да се възползват от терените по-своевременно.
Според проучванията на Schwarz Group българският пазар, макар и малък, има висок потенциал. Независимо че населението в момента е бедно и застаряващо, икономиката се развива стабилно и доходите на населението бележат устойчив възход, смятат от Schwarz.

планове

40 хипермаркета смята да открие в България Schwarz Group.







Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула