Приключи националната кампания "Подкрепяме българското!"

Фотограф: МЗХ
От началото на септември т.г. в 28 български града бяха организирани фермерски изложения, които дадоха възможност на местните производители да достигнат до широк кръг потребители, да промотират производството си и да демонстрират своето предприемачество.
"Фермерските пазари и изложения, които организирахме, за да представим на местните общности какво произвеждат в техните региони, се радваха на изключителен успех", обясни земеделският министър Десислава Танева, цитирана от пресцентъра на министерството. По думите й най-честият проблем на българските производители е достъпът на продукцията им до пазарите.
Изложението в София бе придружено от кръгла маса, в която участваха производители и преработватели, експерти и представители на земеделското ведомство. В рамките на дискусията министър Танева обяви, че: "България за втора година е с ръст във всички производства независимо от трудностите, независимо от недостатъчното подпомагане в най-кризисните сектори". По думите й не всички държави отчитат такива показатели и в другите страни има и спад. У нас най-висок е ръстът на производството на плодове и зеленчуци и на животновъдството.
Кампанията в цифри:
- Организирани изложения в 28-те областни града;
- Фермерските пазари на местни производители бяха посетени от близо половин милион души;
- Близо 600 производители имаха възможност да представят продукцията си, като мнозина от тях я реализираха изцяло.