С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Фермерските храни - как да съкратим пътя от производителя до потребителя

Автор: Регал 11 февруари 2016
Какви са съществуващите и работещите модели за директна връзка? Какво още може да се направи в това отношение?

Търсенето на храни, произведени от малки и средни земеделски производители, се очертава като устойчива тенденция в последните години в България. Интересът у фермерите към директна връзка с крайните потребители също се увеличава. Къде, как и под каква форма тези страни се срещат? Какви са съществуващите и работещите модели за директна връзка? Какво още може да се направи в това отношение? Това са част от темите, които ще бъдат разгледани на конференцията "Фермерските храни" на 19 февруари в "София хотел Балкан"*.

Събитието има амбицията да събере основни действащи лица в сектора, да даде възможност да се види сегашната картина, да се припомнят европейските принципи и възможности и да се представят реални практики.

  Вижте повече за:  
     
Събитието   Програмата     За регистрация 

Теоретичната част

С европейските анализи и политики за късите вериги на доставки на храни ще ви запознае Ивайло Попов от екологичното сдружение "За земята". Той ще представи и данни на TNS BBSS за нагласите към фермерските храни на българските и на европейските потребители. Д-р Мая Нинова, държавен експерт в дирекция "Развитие на селските райони" на Министерството на земеделието и храните ще говори за европейското финансиране за създаване на къси вериги на доставка и местни пазари. А Борислав Сандов от Фондация за околна среда и земеделие ще ви запознае с европейския опит в т.нар. солидарно земеделие.

Практиците


В програмата сме поканили да разкажат за своя опит хората, които стоят зад някои от най-емблематичните проекти в България в посока на късите вериги на доставка. Стоилко Апостолов от фондация "Биоселена" ще докаже с практически пример, че продажбите на млечни продукти от фермата са възможно, модерно и печелившо начинание.

Фермерските пазари

По какъв модел работи "Хранкооп София", което организира някои от най-големите фермерски пазари в София, ще ви разкажат Ралица Касимова и Николай Генов. Мирослава Дикова от Българското дружество за защита на птиците ще запознае с практиката им с фермерския пазар в Борово и ще представи проектоправилник за функциониране на фермерски пазар.

Онлайн продажбите

В панела за онлайн продажбите на фермерски храни ще можете да научите повече за "Градинария" - платформата за контакти между производители и търговци на едро на плодове и зеленчуци. Платформата ще бъде представена от Мариана Милтенова от Националния съюз на градинарите. Емил Вучков и Мирослава Цолова от "Моята ферма" ООД ще говорят на тема "Да си купиш храна онлайн – защо трябва да (не) се страхуваме". А Роси Митова, изпълнителен директор и съосновател на farmhopping.com, ще разкаже за популяризирането на фермерските храни с помощта на crowdsourcing.

Фермерски храни за бизнеса

Валери Нешов, професионален готвач, ще говори за предизвикателства на работата с фермерски храни в ресторантския сектор. Дирадж Саха от "Хранкооп София" ще представи проекта From Garden to Business. Ще чуете и за опита с доставките за ресторанти на фермера Марин Петров "Таткова градина", с. Торос, Луковит.

Дискусия
Предвидили сме дискусия за ползите от късите вериги на доставка на храни и затова какво е нужно още да се направи, за да проработи процесът по-добре.

*Конференцията "Фермерските храни" е част от проекта CAP for CAP (Creating Amazing Publicity for Common Agricultural Policy - Популяризиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз), изпълняван от "Икономедиа" с финансовата подкрепа на Европейския съюз.

  Вижте повече за:  
     
Събитието   Програмата     За регистрация 



                                                                       

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ново място: Смесен магазин "Зоя" Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"