Регистрация

Севдалин Спасов, магазини "Мания": Българските мерки към фирмите бяха недостатъчни

Автор: Мара Георгиева 22 май 2020

За обекта в Гърция държавата превеждаше по 800 евро на служител, в САЩ получихме безвъзмезден заем за заплати, казва собственикът на "М холдинг" пред "Капитал"

["М холдинг"]

"М холдинг" обединява няколко компании за събиране, сортиране и продажба на дрехи втора употреба и аутлет продукти. "Текс тийм" се занимава с внос, обработка и търговия на едро с дрехи втора употреба, които се доставят от Западна Европа, САЩ и Канада. Фирмата има складове в София и Варна, където е и основният сортировъчен център. В началото на 2017 "Текс тийм" откри сортировъчен център и в Ню Джърси - САЩ. "Мания тийм" управлява бизнеса на магазините "Мания", а "Мания онлайн" се занимава с търговия по интернет. Създателят на "М холдинг" - Севдалин Спасов, притежава и американска компания - Green Team Worldwide Environmental Group, която събира и търгува с дрехи втора употреба и има собствени контейнери и складови бази на източното и западното крайбрежие на САЩ, както и във Ванкувър, Канада. В България магазините "Мания" за дрехи втора употреба са 42, от които 70% са на франчайз. Холдингът има и един магазин в Гърция. Заетите в страната са 500, а в САЩ и Канада - около 80.

"Капитал" попита собственика Севдалин Спасов за ситуацията на пазара по време и след въвеждане на извънредното положение.

Как се отрази извънредното положение на бизнеса ви, колко магазини затворихте?
- Още в края на 2019 г. отчетохме застой в бизнеса с дрехи втора употреба, след като приключихме годината без ръст на приходите от продажби. В основата на този резултат бяха увеличената покупателна способност на потребителите, навлизането на дискаунтъри при търговията с дрехи, бързата мода с ниските цени, развитието на онлайн търговията. Извънредното положение обаче с един замах изтри плановете ни за тази година. Още на следващия ден след обявяването му затворихме всички магазини "Мания" и в следващия месец и половина разчитахме само на онлайн продажби.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България