Регистрация

КЗК не откри нарушения при рекламата на кафето "Нова Бразилия"

Автор: Мара Георгиева 09 ноември 2018

Производството е образувано по искане на конкурента "Балкам груп"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нелоялни практики и заблуждаваща реклама от страна на "Якобс Дау Егбертс БГ" ЕООД по отношение на кафето "Нова Бразилия", става ясно от решение на регулатора. Производството е образувано по искане на софийската фирма "Балкам груп", която също е в бизнеса с кафе.

От Бразилия ли?

В искането си да КЗК "Балкам груп" твърди, че "Якобс Дау Егбертс БГ" прилага нелоялни заблуждаващи търговски практики при продажбата, дистрибуцията и маркетинга на кафетата с марки, които съдържат думите Nova Brasilia ("Нова Бразилия"). Според компанията употребата на географското означение Brasilia създава заблуда у крайния потребител, че произходът на кафето е от Бразилия, а това е вид нелоялна търговска практика. Компанията твърди още, че на интернет сайта на Nova Brasilia също няма информация къде се произвежда предлаганото от "Якобс Дау Егбертс БГ" кафе.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България