Регистрация

Производителят на "Узаки Зорбас" го превърна в узо

Автор: dnеvnik.bg 23 ноември 2010
"СИС индустрийс", която КЗК глоби с близо 2 млн. лв. заради заблуждаваща реклама, е сключила договор с лицензиран производител в Гърция.

Фотограф: Надежда Чипева

Година след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с близо 2 млн. лв. алкохолната компания "СИС индустрийс" заради заблуждаваща реклама, дружеството започна да продава анасоновата напитка "Узаки Зорбас" като узо, а не узаки.

Това стана ясно от решение на антимонополното ведомство. Българският алкохолен производител, който притежава "Винпром Карнобат", е сключил договор с лицензиран производител в Гърция, който да произвежда марката "Зорбас Узаки". "СИС индустрийс" беше глобена два пъти от КЗК заради напитката.

Първия път с 890 хил. лв., защото не е спазила определение на антимонополния орган, с което се спира рекламата на "Узаки Зорбас". По-късно фирмата получи още една глоба от 1.19 млн. лв., защото с производството на алкохолното питие в България нарушава конкуренцията. Според решението на КЗК дружеството се е опитвало умишлено да заблуждава клиентите си, като представя напитката узаки като произведена в Гърция и създава аналогия с географски означената напитка узо.

Глобените компании трябваше да прекратят рекламната кампания на напитката и да огласят публично решението на комисията за своя сметка в два национални всекидневника, се казва още в решението на КЗК. Алкохолният производител е бил длъжен да смени и заблуждаващите опаковки на напитката.

"СИС индустрийс" обжалва решението на антимонополния орган пред Върховния административен съд. Справка в регистъра на съда показа, че в момента текат изслушванията по делото. От КЗК потвърдиха пред "Дневник", че компанията не е платила дължимите глоби досега заради обжалването.

В края на 2009 г. алкохолният производител е спрял производството и рекламата на "Зорбас", но само след няколко месеца я е подновил. Това е накарало КЗК да се самосезира. След извършено от нея разследване е установила, че компанията е сключила договор с дружество "Кацарос Николаос и Ко" от гръцкия град Лариса за производство на узо под бранда "Зорбас Узаки".

Марката е запазена за "СИС индустрийс". Освен това дружеството е заменило надписи от опаковката, според които напитката е от Средиземноморието, с означение, че е гръцка.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България