Регистрация

Българските потребители чакат средно 4 мин. на опашка в магазина

Автор: econ.bg 09 август 2010
Повече от другите европейци, в България се чака най-вече на опашките в кварталните бакалии и магазините за дрехи, сочат резултати от европейски проучване.

Фотограф: Цветелина Николаева

България е на четвърто място по средната продължителност на времето, което клентът чака на опашка - 10:53 мин
Това стана ясно от думите на Златизар Златев, управител на компания за проучвания по метода "таен клиент" - ClientX. Той оповести резултатите от европейско изследване сред 1935 тайни клиенти от 24 държави на Стария континент, в което българската компания е участвала, предаде БТА.

Сред критериите на проучването са броя на клиентите, времето и качеството на обслужване, посочи Златев. От думите му стана ясно, че  в България проучването, наречено "Опашките при обслужване все повече растат", се прави за първи път.
Според резултатите в него страната ни се нарежда по показател "средна продължителност на времето" след Русия, Босна и Херцеговина и Италия. В тези страни клиентите чакат съответно по 27, 18 и 14 минути на опашка. Най-малко време за чакане е необходимо на хората, които живеят в Швеция. Там се чака 2:12 минути на опашка.

Най-дълги са били опашките в Русия - 7 души, най-къси в Македония и Белгия - двама. Така по критерия "дължина на опашката" България се нарежда на V място с още 8 страни, където преди "тайния клиент" на опашката е имало четирима други клиенти, предаде БГНЕС.

Хората у нас чакат средно по 11 минути на опашките в магазините и институциите, което е с минута повече от времето, за което се обслужват клиентите в цяла Европа, стана ясно по време на днешното събитие, предаде Dariknews.bg.

Най-дълго българите чакат на опашка в банките, най-малко в билетните каси на автогарите. На опашки в банките българите прекарват средно 10 минути, на касите в ж.п. гарите - почти 7, а в супермаркетите повече от 4. Най-бързо е обслужването в билетните каси на автогарите - 3 минути, а за пет минути обслужват в магазините за дрехи.

Повече от другите европейци, в България се чака най-вече на опашките в кварталните бакалии и магазините за дрехи. Данните сочат, че само четири процента от недоволните клиенти в Европа се оплакват открито от обслужването.

Според проучването четирима от петима българи са поздравени, когато пазаруват. Шведите и холандците са на първо място в тази класация, следвани от ирландците и испанците. Едва половината от руснаците и 64 на сто от турците са поздравени от обслужващия персонал. Почти 90 на сто от белгийците и 80 на сто от ирландците са възнаградени с усмивка, докато са обслужвани.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България