Регистрация

Оптимист ли е българинът за работата си по време на криза

Автор: "Регал" 03 декември 2008

Глобалната криза навлезе и в ежедневието на българина. Дали под формата на повишаващи се цени или на стрес поради реалната възможност да изгубят работата си, хората започнаха все повече да усещат нестабилноста в икономиката. Според анкетата на BestJobs.bg, част от сайтовете за работа BestJobs, проведена сред посетителите на сайта, 357 души от гласувалите 710 са казали, че ще останат на работа, докато им се плаща, в случай че компанията им загива заради кризата. От тях 62.35% са жени, което потвърждава факта, че жените по-трудно биха се разделили с работата си по собствено желание.

Отговорът "Оставам да се боря заедно с колегите за оцеляването на фирмата" е посочен от 277 от анкетираните. Разпределението отново е с по-голям дял на жените - 59.27%.

Желанието на служителите да се борят за оцеляването на фирмата може да се тълкува, като изградена лоялност, което показва, че инициативите за сплотяване на колектива имат смисъл и работодатели, които са градили доверие в служителите си ще съберат плодовете на усилията си именно в моменти на криза.

Най-малко посочваният отговор, събрал общо 108 гласа, е "Напускам веднага". За разлика от разпределението при другите отговори, тук делът на мъжете е по-голям - 54.73%. Това е така, поради по-голямата склонност на мъжете да рискуват, напускайки работното място и по-голямата им увереност в успеха при търсене на работа.

Като цяло по-склонни да напуснат поради слабост в организацията вследствие на кризата са младите хора (25-35 години), докато с напредване на възрастта се забелязва стремеж към запазване на работата при всякакви условия.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България