Регистрация

Ядивни етикети отличават оригиналните от фалшивите стоки

Автор: Регал 24 август 2015
Всяко лекарство, маркирано посредством този метод, лесно може да се идентифицира като оригинален продукт.

Разработена е нова иновативна технология за направата на ядивни етикети, съдържащи голям обем информация, съобщава в своя периодичен доклад Световната митническа организация, цитирана от портала за интелектуална собственост ipbulgaria.bg.

Автор на иновацията е д-р Hank Wuh от САЩ. Според него разработката може да помогне в борбата срещу множеството фалшиви стоки на световния пазар. Основната идея е заложена в "TruTags" – невидими, ядивни баркодове, които могат да бъдат поставени директно върху дадено лекарство и така да удостоверяват, че то е оригинален продукт.

Ядивните етикети са с температура на топене 1600 градуса и съдържат множество комбинации от спектрални данни. Производството им е сложен процес, който включва пречупването на нанопорните структури в еднакви по размер частици. Д-р Wuh оприличава тези малки структури на пръстов отпечатък или уникален подпис. Всяко лекарство, маркирано посредством този метод, лесно може да се идентифицира като оригинален продукт. Потенциалните ползи от новата технология са огромни, имайки предвид, че вследствие на фалшфицирането хиляди хора губят работните си места, а и здравето им е поставено на риск, изтъква авторът.

Според Wuh към иновативната технология има значителен интерес, след първоначалния скептицизъм идеята за ядивните етикети се приема много добре. Вече има запитвания за TruTag от САЩ, Европа и Азия.

Дейността на правоприлагащите органи също би била облекчена от новата технология, смятат от Световната митническа организация. Според досегашната практика, за да се определи дали даден медикамент е фалшив, органът, който го е задържал, трябва да го изпрати до лаборатория, която да го обработи и проведе серия от тестове – неефективен процес, който може значително да се рационализира.

                               Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България