Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Лидерът в търговията с безмитни стоки Dufry купува италианската World Duty Free

Лидерът в търговията с безмитни стоки Dufry купува италианската World Duty Free

Автор: Регал 30 март 2015

Лидерът в търговията на дребно с безмитни стоки, швейцарската компания Dufry AG, се е договорила да купи своя главен конкурент на световния пазар – италианската World Duty Free (WDF), съобщава "Коммерсант". Контролният пакет акции на италианската компания ще бъде придобит срещу 3,6 млрд. евро

Dufry планира да закупи от холдинга Edizione Srl (част от семейството на Benetton) 50.1% от акциите на World Duty Free. За всяка акция ще бъдат платени 10.25 евро. Като се отчете средният курс на акциите на WDF за последните шест месеца, то премията в оповестената цена е 22%.

За продажбата на WDF се заговори още през януари, когато от Edizione обявиха готовността си да разгледат предложения от потенциални купувачи. Тогава агенция Bloomberg, позовавайки се на собствени източници, съобщи за възможността партньор във възможната сделка да стане Dufry. Интерес бе проявен и от компанията KKK & Co. и френската медийна група Lagardere SCA.

Очаква се сделката да бъде финализирана през есента на 2015 г. Преди това тя трябва да получи одобрението от съвета на директорите на Dufry и европейските антимонополни органи.

Към днешна дата Dufry AG се явява най-голямата компания за безмитна търговия на световния пазар, пише "Коммерсант". Тя притежава 1650 магазини, разположени в сградите на летища и морски гари, железопътни станции и градски туристически зони. Компанията оперира на територията на 60 държави по целия свят.

World Duty Free е основният конкурент на Dufry. Притежава около 500 магазина в 19 страни. Всички нейни магазини се намират на аерогари – 98 на брой.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души