Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • България
  • Пловдив - домакин на седем изложения за агробизнеса и хранително-вкусовата индустрия

Пловдив - домакин на седем изложения за агробизнеса и хранително-вкусовата индустрия

Автор: Регал 05 март 2015
Петдесет български и чуждестранни изби участват в 23-то издание на международната специализирана изложба "Винария"

Министърът на земеделието и храните Десислава Танева откри седемте международни изложби, които се провеждат в Международен панаир Пловдив до 8 март.

Фотограф: Архив

Петдесет български и чуждестранни изби участват в 23-то издание на международната специализирана изложба "Винария"

Богомил Бонев, изпълнителен директор на "Международен панаир Пловдив" връчва Златен Ритон на управителя на ВИ "Винал" - Ловеч, Росен Даскалов

Фотограф: Архив

Петдесет български и чуждестранни изби участват в 23-то издание на международната специализирана изложба "Винария"

Радослав Радев, председател на НЛВК, връчва Златна Фиала на изпълнителния директор на "Винпром Пещера" инж.Пламен Байков за ракия Пещерска селекция

Фотограф: Архив

Петдесет български и чуждестранни изби участват в 23-то издание на международната специализирана изложба "Винария"

Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното връчва Златен Ритон на инж. Стойчо Стоев, главен технолог  и изпълнителен директор на "Меди Валей"

Фотограф: Архив

За първи път тази година в Международен панаир Пловдив се провеждат седем изложения, които обединяват агро бизнеса и хранително-вкусовата индустрия: "Агра", "Винария" – за лозарство и винарство,  "Фудтех" – за храни и хранително-вкусова индустрия, "БиоАгра", "Апи - България" – за пчеларство, "Хорека - Пловдив" – за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти и "Вкусове от Италия".
 
"Даваме старт на мегафорум за икономическо развитие. Откриваме седем специализирани международни изложения, които създават нова визия за възможностите за растеж на винопроводството, агро сектора и хранително-вкусовата промишленост", каза във встъпителното си слово председателят на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив д-р Иван Соколов. Той посочи, че изложенията в Пловдив могат да се сравнят с най-голямото в света Международно изложение за земеделие, храни и градинарство "Зелена седмица" в Берлин. От своя страна изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Богомил Бонев бе категоричен, че в националния изложбен център се провежда селскостопанското изложение на България. То съхранява интересите на бизнеса и прославя Пловдив по света.
 
"Радвам се, че 23-то издание на "Винария" ще се проведе в по-широк формат. Този мега форум е важен за производителите от лозаро-винарския бранш. На него ще могат да се осъществят контакти с вносители и производители на земеделска техника, с представители на научните среди. Тази година нашето изложение е с по-различна визия – по отворена към бизнеса. Не случайно сме поканили чуждестранни журналисти, енолози и баери от големи европейски търговски вериги ", каза председателят на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев. Той посочи, че Градът на виното пресъздава атмосферата на българските възрожденски къщи и улици, като по този начин се продължава традицията на "Винария" да бъде атрактивна както за бизнеса, така и за посетителите. В него са събрани експозиции на изложители, зони за гурме демонстрации, за презентации, за провеждане на майсторски класове и за отдих, модерно оборудван пресцентър, сцена за музикални изпълнения и бутик, където ценителите ще могат да купят изискани вина. Радослав Радев съобщи,че голяма част от родните производители на био вино са стартирали процес по сертификация и се надява до 2-3 години 50% от производството на екологичното вино у нас да бъде сертифицирано.
 
От своя страна изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев заяви, че винарските изби в страната се увеличават. "Смятам, че имаме добре развито винопроизводство, което активно се модернизира. Над 150 са златните отличия от международни конкурси на български винопроизводители само през миналата година", подчерта инж. Красимир Коев. Той съобщи, че през 2014 година се е увеличил износът на българско вино за Китай и САЩ. Над 5 милиона литра са експортирани в най-бързо развиващия се винен пазар в Азия, а 1 милион литра - в страната с неограничените възможности, въпреки силната конкуренция в бранша. "Винената култура на българина се повишава. Нараства и консумацията на вино сред българите и за това има своя принос и традиционното изложение "Винария", заяви Красимир Коев. Той посочи, че около 100 милиона литра от Дионисиевата напитка са реализирани на българския пазар, 4% от които е внос, а останалите количества са българско производство.
 
"В продължение на пет дни в Международен панаир Пловдив си дават среща иновациите, образованието, науката и бизнеса, да се консолидират мнения, да се види практиката и да се осъществят бъдещи контакти, да се осъществи ползотворно сътрудничество", посочи ректорът на Аграрния университет в Пловдив проф. Димитър Греков.
 
50 български и чуждестранни изби участват в 23-то издание на международната специализирана изложба "Винария".
 
"Прекрасно изложение. Тази година е в по-широк формат и се надявам така успешно да продължи през годините." Такава оценка направи министърът на земеделието и храните Десислава Танева при откриване на 7-те международни изложби, които се провеждат в Международен панаир Пловдив до 8 март.
 
Очаква се да бъдат обявени победителите в престижния международен конкурс за вина и спиртни напитки. По време на официалната церемония "Нощта на ритоните" авторитетното жури ще обяви носителите на най-високата награда "Златен ритон". За първи път на "Винария 2015" ще бъде обявена изба на годината.
 
 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България