Регистрация

Technologies as a factor for growth and as a challenge

Автор: Emanuil Totev, head of the "Transactions and restructuring" department, KPMG 15 октомври 2013

Know yourself. Know your customer. It seems logical and clear, however in view of today’s dynamically changing retail industry, traditional business models and customer segments can no longer be taken for granted. Technology has blurred the lines and created a retail industry open for business anytime, anywhere and in any way the customer prefers. Technology innovation stirs up expectations for a brighter future of the retail industry. This is confirmed by a KPMG survey which indicates that technology is paramount to driving growth and enhancing customer engagement. Retailers are increasingly relying on data and analytics to identify new markets, new strategies and new operating models to generate growth and profitability. Meanwhile, customer data and analytics, as well as understanding and using information collected through social networks are regarded by retail executives as important challenges.
 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България