Регистрация

Бъдещето на разплащанията – потребителят ще избере

Автор: Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България 13 септември 2012

От размяната в натура през златото до използването на мобилен телефон като портфейл – методите на разплащане при покупките на стоки и услуги постояннно еволюират, адаптирайки се към изискванията на ежедневието ни.

Днес разплащанията са изцяло доминирани от технологиите. Броят на дебитните и кредитните карти в Европа и у нас постоянно расте, увеличават се и сумите, които клиентите харчат през карти. За търговците този начин на плащане носи безспорни предимства, затова и го предпочитат. Сред тях е възможността да печелят лоялността и да заздравяват връзката си с потребителите, като им предлагат лесна и комплексна услуга.

Платежните системи – по-конкретнo Visa Европа – се стараят да се адаптират към изискванията на клиентите и постоянно разработват и предлагат услуги, с които да удовлетворят критериите им. Безконтактните, мобилните и разплащанията от човек на човек вече са възможни и постепенно привличат повече и повече фенове.

Как потребителите и търговците ще приемат иновативните методи за плащане? Ще започнат ли те трайно да ги предпочитат пред вече съществуващите? И ще доведат ли те до края на кешовите плащания? Потребителят ще избере. За търговците остава да предвидят ходовете им и да се адаптират към тях.
 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България