Регистрация

Сила на купувача - кога и защо може да доведе до нарушения на лоялната конкуренцията на пазара?

Автор: Христина Данчева, Charles River Associates, и Десислава Фесенко, CMS Reich-Rohrwig Hainz 30 август 2012

Практически преглед на обстоятелствата, които определят съществуването на пазарна сила на купувача и кога тези обстоятелства могат да имат негативен ефект на конкуренцията на пазара.  След поредица разследвания от инстанциите за защита на конкуренцията на твърдения за нарушения свързани с пазарната сила на купувача в супермаркет секторите в няколко Европейски държави, презентацията обсъжда новата проекторегулация на пазарната сила на купувача в България, плюсовете и минусите на тази сила от икономическа гледна точка и представя примери на пазарни практики, които могат, при определени обстоятелства, да доведат до съмнения за нарушения на лоялната конкуренцията на пазара. 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България