Регистрация

"Делта М" отвори "Темпо" в София

В най-големия хипермаркет в страната са инвестирани 20 млн. евро
Автор: Регал 02 декември 2010
От "Делта М" определят новия си формат като съчетание от хипермаркет, кеш енд кери и дискаунтър. Собствениците на "Пикадили" планират да открият "Темпо" във всички български градове с над 100 хил. жители

Президентът на "Делта холдинг" Мирослав Мишкович (вляво), премиерът Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на "Делта Макси Интернешанъл" Александър Чампаревич режат лентата на новия "Темпо"

Фотограф: "Вивека"

Българският премиер Бойко Борисов и президентът на "Делта Холдинг" Мирослав Мишкович откриха първия хипермаркет от веригата "Темпо" в България.
"Темпо" е марка на "Делта Макси", която притежава в България и търговската верига "Пикадили". Определя се като формат, който съчетава в себе си характеристики на хипермаркет, кеш енд кери и дискаунтър.

Инвестицията в първия "Темпо" в България е 20 млн. евро. Част е от "Ритейл Парк Средец". Разпложен е върху 30 000 кв.м площ, което го прави най-големият хипермаркет в страната. Предлага над 60 000 хранителни и нехранителни стоки – 1000, от които, са на сръбски доставчици. С него се разкриват над 350 работни места.

"Темпо ще допринесе за развитието на утвърдени световни практики на българския пазар и така ще повиши неговата конкурентоспособност в полза на клиентите. Сигурен съм, че хипермаркети "Темпо" ще имат голям успех в страната поради факта, че ще предлагат наистина добри цени на най-известните марки сред хранителните и нехранителни продукти. Всички потребителски групи ще могат да намерят там това, което търсят. Темпо ще даде възможност на българските потребители да пазаруват по съвсем нов начин", коментира Александър Чампаревич, изпълнителен директор на Delta Maxi International и ръководител на проекта "Темпо" за България.

За да се пазарува в "Темпо" не са необходими специални карти за достъп. Клиентите могат да купуват както единични бройки, така и стоки на едро. "Макси" - опаковките обаче са по-евтини.

Хипермаркетът работи 24 часа. Разполага с безплатен детски кът с професионални аниматори. Дава възможност за отложено плащане на големи покупки, като мебели и маркова техника, с разсрочване до 2 години и 0% оскъпяване.

В магазина има пекарна за прясно изпечен хляб, щандове с прясна риба и свежо месо на обслужване. Разполага със сектор с готови решения за дома - мебели, аксесоари и декорация, както и голям сектор с всичко за децата - разнообразие от текстил, обувки, аксесоари, играчки и други. Паркингът е с 1000 места.

На откриването присъстваха още кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов, посланикът на Сърбия в България Александър Църквеняков, водещи представители на бизнеса от Сърбия и България. Очакваше се и сръбският премиер Мирко Цветкович. Съобщено беше, че той е излетял за София, но се е върнал, заради повреда в самолета.

Сделка между "Делта М" и "Делейз" за бизнеса в България се очаква в средата на декември
"Темпо" е третият търговски формат, с който "Делта Макси" ще бъде представена в България. Сръбската компания освен това притежава и веригата супермаркети "Пикадили", както и удобните магази "Пикадили Експрес". Марката "Темпо" е лидер на пазара в Сърбия и има обекти в Босна и Черна гора. До 2013 г. в развитието й в България ще бъдат вложени над 100 млн. лева. Компанията планира да отвори хипермаркети във всички български градове с над 100 000 души. Междувременно е известно, че "Делта М" преговаря за продажба на половината от бизнеса си в Българския на белгийската верига "Делейз" (Delhaize). Финализиране на сделката се очаква към средата на декември.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България