Регистрация

Само две онлайн аптеки ползват задължителното лого за автентичност

От 1 юли 2015 аптеките, които продават лекарства онлайн, трябва да се обозначат със специално лого, припомнят от "Активни потребители"

Автор: Регал 31 юли 2015

Фотограф: Юлия Лазарова

Само две от 32 аптеки в страната, регистрирани за продажба на лекарства без лекарско предписание, използват европейското лого за автентичност, което служи за борба с предлагането на фалшиви лекарства, показва проучване на асоциация "Активни потребители".

От организацията припомнят, че на 1 юли 2015 изтече крайният срок, в който аптеките, които продават лекарства по интернет, трябваше да се обозначат със специално лого. Задължението е въведено с регламент и директива на ЕС.

Директивата задължава държавите-членки да създадат уебсайт, който да дава информация за националното законодателство, приложимо при предлагането на лекарствени продукти онлайн, информация за целта на общото лого, списък на търговците, които предлагат лекарства онлайн, адресите на техните сайтове и информация за рисковете, свързани с лекарства, предлагани незаконно.

Един месец след крайния срок нищо от това не е направено, посочват от "Активни потребители". Изпълнителната агенция по лекарствата към Министерство на здравеопазването, която трябва да контролира изпълнението на регламента в България, сама не е изпълнила неговите изисквания, твърдят от потребителската организация. Не е създаден уебсайт по темата, а регистърът на търговците не съдържа адресите на техните сайтове. По този начин потребителите остават напълно незащитени срещу рисковете от покупка на лекарства по интернет, отбелязват от асоциацията.

От "Активни потребители" припомнят още, че онлайн продажбата на лекарства по лекарско предписание е напълно забранена.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души