Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Роботите променят логистичния бизнес

Автор: Тихомира Дончева 04 септември 2017

Онлайн магазините предпочитат да автоматизират складовете си

Фотограф: Велко Ангелов

Поръчваш си яке, обувки, книга от онлайн магазин от леглото. Чакаш да го доставят. Ако си поръчал от Amazon например, много вероятно е всички продукти от разнородната кошница да се намират в един от 31 пакетиращи центъра само в Европа, а армия от роботи да подготвя твоята поръчка - от намирането, пренасянето до опаковането, пише Financial Times.

Докато потребителят иска по-бърза и ефикасна доставка, компаниите се опитват да намалят разходите максимално, като инвестират в технологии за автоматизация на процеса. В Amazon отдавна интегрират роботи, за да намалят нуждата от човешка ръка. Онлайн магазинът закупи Kiva Systems, сега преименувано на Amazon Robotics, през 2012 г. Роботите, които компанията използва, представляват малки оранжеви машини. Те получават команди за локацията на продукта, след което могат да вдигнат товар до 340 кг, и да го занесат до реалния работник. Ако отчетат, че някъде по маршрута има препятствие, ще предпочитат друг. Тази система е 5-6 пъти по-продуктивна от ръчния труд и най-важното - спестява време.

Amazon отдавна не е единствената компания, която използва роботи в складовете си. Когато купува Kiva Systems, изтеглят роботите от пазара. Това принуждава конкурентни компании, които преди са използвали роботите, да намерят алтернатива. Компанията Locus Robotics например създава робот, който може да се използва във всеки стандартен склад: хората и роботите са разделени на зони, а машините изчисляват най-бързия и удобен маршрут, по който да изпълнят поръчката.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София