Регистрация

Над 40% от българите купуват крушки от специализирани магазини, сочи анкета

Автор: Регал 10 октомври 2016 , 1 коментар

Големите вериги супермаркети и кварталните магазини са на второ място като избор на потребителите и събират по 23%, показва неформално проучване на българската марка за енергоспестяващо и LED осветление REALUX

Все повече хора купуват крушки от специализирани магазини за лампи, показва неформално проучване на българската марка за енергоспестяващо и LED осветление REALUX, съобщиха от пиар агенцията на компанията.

Според анкета, проведена на уебсайта на марката, над 40% от потребителите предпочитат да купуват осветителни тела от специализирани магазини. Големите вериги супермаркети и кварталните магазини са на второ място като избор на потребителите и събират по 23%. Интернет се нарежда на последно място в проучването, като едва 14% от анкетираните посочват, че поръчват крушки онлайн.

"На пазара се предлагат стотици видове лампи и на хората им е трудно да преценят коя отговаря най-добре на техните нужди. Затова все по-често се насочват към специализирани магазини за осветление, където могат да бъдат консултирани за различните продукти", коментират от REALUX.

Проучването показва още, че най-купувани са крушките от средния ценови клас, които са на цена между 5 и 10 лв. Тридесет и шест процента от участвалите в анкетата са посочили, че се спират на крушки в този ценови диапазон, 27% предпочитат по-скъпите осветителни тела, които са на цена над 10 лв., а 23% от запитаните избират най-евтините крушки – между 1 и 5 лв.

Мощността е най-важният критерий при покупката на лампи за повечето хора (40%). По-малък брой от анкетираните (30%) са посочили, че решението какъв вид крушки да си набавят зависи в най-голяма степен от цената на различните видове продукти, 15% от анкетираните избират крушки според дизайна, а 11% - според марката.

REALUX е българска марка за енергоспестяващо и LED осветление. На родния пазар е близо 15 години, от 7 години се предлага и на пазарите в Германия, Румъния, Украйна, Гърция, Македония, а отскоро марката стъпи и във Франция. Марката притежава т.нар. RoHS сертификат (съгласно директива на ЕС).

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души