Електроавтомобил клас L7E на български специалисти ще бъде показан на есенния панаир в Пловдив
"Концептуално предложението ни за електроавтомобила е с мисъл за типична градска кола. Електромобилът ни е разположен в нискобюджетния клас, който покрива човешки дейности и услуги в рамките на населеното място", съобщи специалистът.
Инж. Орешков обясни, че електрическата кола е оборудвана с класически оловни батерии, които, първо, са рециклируеми и които всъщност са и източник на ток, което ще намали потреблението от класическата мрежа. Това ще даде възможност на всяко домакинство да произвежда примерно до 50-60 процента от потреблението си на ток дневно, посочи той.
"Вместо да губим време за разработване и лицензиране на шаси на колата, което е и сложен процес, ползваме готово хомологирано шаси. Още от времето, когато бяхме лидер в производството на електрокари, технически не съумяхме да изработим тих, безшумен диференциал и предавки. А това е деликатната част на изделието, този възел трябва да бъде изработен така, че нивото на шум да бъде възможно най-ниско, защото шумът е и разход на енергия", коментира експертът.
По думите му оптималното за силно урбанизираната среда, в която живеем, е електроавтомобилът да бъде с 5-киловатов електрически двигател, който ще позволява скорост в градски условия до 50 км/час и пробег от 80 км.
"Нашият автомобил е в категория L7E, този клас кола е без екстри, защото всеки един консуматор ще ползва енергия, с което пък ще се намали пробегът на колата. Трябва да имаме предвид, че обемът на купето е малък - за двама души и багаж. Съгласно изискванията към такава кола при хомологацията трябва да има вентилация на предното стъкло. И нещо много важно, колата от този клас - като габарит е 2 пъти по-малка от конвенционалните модели. Иначе казано, няма опасност улиците да се препълнят с коли", коментира пред БТА инж. Колю Орешков.