Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Варненският "Галерия мол" стана наполовина сръбски

Автор: Мария Иванова 05 септември 2017

Сръбският милионер Мишкович купи 50% от почти завършения център от българските му собственици

Фотограф: "АП Инвестмънтс"

Тази година пореден български мол има нов собственик. Този път сделката не е с фонд от ЮАР, а със сръбския магнат Мирослав Мишкович. Той е познат тук като временен стопанин на веригата "Пикадили". След продажбата й на белгийската Delhaize преди над 6 години сега той се завръща като собственик на 50% от "Галерия Варна". Сръбският му Delta holding купува делът от българско трио Ангел Ангелов от групата "Градус" и "Сити клиник", Ангел Минов от "Бисер олива" и Петър Дудоленски, който е консултирал едни от първите молове в България. Цената на сделката не е обявена, но проектът е оценен на 120 млн. евро заедно с предстоящите довършителни дейности. Така Варна догодина ще има трети голям мол.

И завършването му е сигнал за раздвижване при търговските центрове в страната след кризата. Първият размразен проект беше в Пловдив, сега е в морския град. Всъщност преди 2 години, когато българските инвеститори купиха почти завършената сграда на "Галерия Варна", идеята им беше да сменят предназначението, вероятно в болница. Сегашната сделка показва, че в крайна сметка те се завръщат към първоначалния план. А Мишкович вероятно ще финансира завършването.

Две години - две сделки

Сделката обяви официално Delta с прессъобщение от 4 септември. В българския Търговски регистър промяната в капитала е внесена на 30 август. От документите се вижда, че в собственика на мола - дружеството "Галерия Варна", има два нови акционера - белградското Delta Real Estate и кипърското Astatine Holding (също от групата на Мишкович). Те увеличават капитала и вече държат 50%.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София