Регистрация

Amazon започва търговска война - намалява цените в Whole Foods Market

Автор: Доромир Лазаров 28 август 2017

Плановете на онлайн гиганта за придобитата верига се отразиха на акциите на конкурентните компании

Фотограф: Reuters

Amazon планира да намали цените на редица стоки в придобитата наскоро търговска верига Whole Foods Market. Онлайн гигантът отново ще жертва краткосрочните ползи за сметка на получаването на водещ пазарен дял в дългосрочен план, съобщава Reuters.

Придобиването на Whole Foods от Amazon на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Обявената през юни сделка се очаква да бъде финализирана в понеделник.

Ритейлърите са застрашени

Придобиването е сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл пазара. Amazon планира да разшири пазарния дял на Whole Foods, като понижи цените на хранителни стоки като банани, ябълки, яйца, зеле, сьомга и други. Този първи изстрел в "ритейл войната" се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България