Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

"Метро" изкупува плодове, зеленчуци и месо директно от фермери

Автор: Мара Георгиева 04 юли 2017

Веригата обяви официалния старт на проекта си "Отгледано с грижа в България"

Фотограф: Юлия Лазарова

Повече от 100 земеделски производители на плодове, зеленчуци и месо започват да доставят директно продукцията си до магазините на "Метро България". До края на годината броят им ще надхвърли 200, стана ясно при официалния старт на проекта на веригата "Отгледано с грижа в България".

Над 12 000 тона годишно

Компанията залага в асортимента си за 2017 г. над 150 сорта български плодове и зеленчуци и очаква над 12 хил. тона годишно минимално количество, доставено директно от фермерите. Целта е да има целогодишна доставка и на прясно месо от български ферми – агнешко, телешко, от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, обясниха от веригата.

"Стартирахме проекта преди осем месеца и работихме дълго и упорито. Искаме да предложим по-различен модел на търговия, да срещнем местните малки производители с нашите магазини", обяви Георги Илиев, управител и директор "Продажби" на "Метро България".

Новият модел на работа включва, вместо магазините да се зареждат от два логистични центъра, да се изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които веригата има магазини. Както е известно, компанията има 11 обекта в страната - в Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Русе, София, Стара Загора. За да определи партньорите си, веригата използва база данни на земеделското министерство и проведе обучителна програма сред фермерите с подкрепата на Националната служба за съвети в земеделието. "Метро България" си партнира и с Института по зеленчукови култури "Марица" в Пловдив, където специалисти работят за автентичния вкус на местните сортове.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София