"Метро" изкупува плодове, зеленчуци и месо директно от фермери
Фотограф: Юлия Лазарова
Над 12 000 тона годишно
Компанията залага в асортимента си за 2017 г. над 150 сорта български плодове и зеленчуци и очаква над 12 хил. тона годишно минимално количество, доставено директно от фермерите. Целта е да има целогодишна доставка и на прясно месо от български ферми – агнешко, телешко, от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, обясниха от веригата.
"Стартирахме проекта преди осем месеца и работихме дълго и упорито. Искаме да предложим по-различен модел на търговия, да срещнем местните малки производители с нашите магазини", обяви Георги Илиев, управител и директор "Продажби" на "Метро България".
Новият модел на работа включва, вместо магазините да се зареждат от два логистични центъра, да се изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които веригата има магазини. Както е известно, компанията има 11 обекта в страната - в Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Русе, София, Стара Загора. За да определи партньорите си, веригата използва база данни на земеделското министерство и проведе обучителна програма сред фермерите с подкрепата на Националната служба за съвети в земеделието. "Метро България" си партнира и с Института по зеленчукови култури "Марица" в Пловдив, където специалисти работят за автентичния вкус на местните сортове.
Целият текст е тук