Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Farmhopping отвори фермерски магазин в София

Автор: Мара Георгиева 12 юни 2017

Първият физически обект на онлайн платформата за чиста храна предлага над 500 продукта

Фотограф: "Фармхопинг"

Онлайн платформата за фермерска храна farmhopping отвори първия си физически магазин. Той се намира на столичния бул. "Витоша" близо до входа на Южния парк.

От първо лице

Търговският обект е разположен на 90 кв. метра площ и предлага над 500 продукта - млечни, месни, зеленчуци, плодове, пакетирани, консерви. Обединява ги това, че са произведени от малки ферми, практикуващи устойчиво земеделие – без употреба на пестициди, нитрати, сулфити, консерванти и подобрители.

"Чрез онлайн платформата се предлага продукцията на над 100 ферми, но във физическия магазин ще бъдат представени 30 от тях с най-популярните предложения. Причината е, че не всички производители имат възможност за регулярни доставки, а освен това някои предлагат само сезонни продукти", коментира за "Капитал" Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД. Той уточни, че инвестицията за ремонт и оборудване на магазина е 30 000 лв., а новите работни места в него са 12, като част от заетите не са на пълен работен ден.

Според бизнес модела "Фармхопинг" изкупува продукцията на фермерите и продава от свое име във физическия магазин. "Дружеството печели от търговската надценка, която е 25% от продажната цена. Малка част от продуктите, за които са нужни повече разходи, са с по-висок марж, но той е по-нисък от маржа на сходни търговски обекти и вериги", коментира още Радев.
Той уточни, че няма разлика в цените във физически магазина и на сайта с изключение на пресните плодове и зеленчуци. "На онлайн платформата те ще са по-евтини, защото рискът е по-малък, тъй като е сигурно, че поръчаното количество ще бъде продадено", обясни Орлин Радев.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София