Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

"Пикадили" умря

Автор: Мара Георгиева 10 април 2017

След 20 години български, сръбски, белгийски и пак български собственик и обороти от около 200 млн. лв. веригата вече няма нито един обект

Фотограф: Цветелина Белутова

"Пикадили" окончателно изчезна. След 20 години, български, сръбски, белгийски и пак български собственик и обороти от около 200 млн. лв. веригата вече няма нито един обект. Дружеството "Пикадили" ЕАД е в несъстоятелност, а наследникът му "Селект трейд" бе поет от банката си кредитор. Падението започна при последния стопанин, а причината накратко е, че без оборотни средства търговия не се развива.

Смъртта на "Пикадили" не е единично събитие. Месеци по-рано затвориха и всички магазини под бранда Carrefour, които бяха на гръцки франчайзьор. От пазара се изнесе и Penny. "Европа" на Христо Ковачки се сви до малко едноцифрено число, вероятно единствено за да обслужва ваучерите на служителите от другите му фирми. Преди това страната напусна и балканската "Меркатор". Всички тези падения или напускания свиха почти наполовина хранителните вериги, а оттам и конкуренцията. Нови играчи почти напълно отсъстват, извън една отлагана македонска заявка. Така лидерското трио при веригите - германските Kaufland, Lidl и Billa, става все по-голямо. Те растат и като обороти, и като брой магазини. С нови обекти, но и солидна дистанция като обороти могат да се похвалят и българската "Фантастико" и прибалтийската "Т маркет". Само "Пикадили", Carrefour и Penny освободиха пазар за над 600-700 млн. лв. годишно, който се разпределя основно между изброените пет растящи вериги.

Най-голямата вреда е за оставените многомилионни дългове след затварянето. Точни данни за размера на неплатеното на доставчици, производители, наематели, банки, държава и служители на "Пикадили" и Carrefour няма, но те със сигурност надхвърлят 100 млн. лв., а може и да са двойно повече.

Март 2017: 0 магазини

Ако в апогея си при белгийската Delhaize "Пикадили" беше с над 40 обекта и пикови приходи от 230 млн. лв., след продажбата през 2014 г. към българското трио Николай Лазаров и братята Валентин и Десислав Попови започна плавно и тъжно свиване. Почти постоянно имаше празни щандове и доставчици, които говореха за неплащане с месеци. Така се стигна до състояние с 15-18 обекта, основно в софийски молове, където зареждането също беше на критичния минимум. До края на март, в който всички магазини са затворени на куп.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София