Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Странният случай на Tesco

Автор: Йоан Запрянов 10 април 2017

Изпълнителният директор Дейв Люис направи веригата по-подредена, но не и по-рентабилна

Tesco винаги търси накъде да се разширява, основно чрез отварянето на нови магазини. Затова и не беше особено изненадваща новината, че групата, която е деветата най-голяма верига в света, ще навлезе и в търговията на едро чрез купуването на британската Booker. Транзакцията изглеждаше и като първата голяма сделка на изпълнителния директор Дейв Люис за почти тригодишното му управление на гиганта. Не всички инвеститори обаче са съгласни - в последните дни на март два от най-големите акционери сигнализираха, че тази сделка може да не е най-доброто решение за бъдещето на компанията. Според тях Люис ще вкара Tesco в още по-голяма неизвестност. Което донякъде има смисъл - той бе нает именно, за да се справи с огромните проблеми на Tesco. Чрез сделки със съмнителна стойност за акционерите, това не изглежда като най-правилния подход.

Спасителят се развихря

Самият Люис не сдържаше критиките си към предишното ръководство и изпълнителния директор Филип Кларк, който успя да вкара Tescо в криза, наричана "най-тъмният етап в почти 100-годишната история" на веригата. През септември 2014 г. Tesco съобщи, че печалбата за първото полугодие е била "надута" с 250 млн. паунда, тъй като групата е обявила неверни данни за получените пари от доставчиците си. Разкритието доведе до разследвания срещу компанията, смяна на мениджмънта и промени в структурата на веригата. Неотдавна британските медии съобщиха, че ритейлърът е пред сключване на извънсъдебно споразумение със службата за мащабни измами (Serious Fraud Office), включващо глоба от над 100 млн. паунда.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София