Регистрация

"Пикадили" влезе във фалит

Автор: Мара Георгиева 08 март 2017

Дружеството има дългове за 84 млн. лв., а активи от едва 25 млн. лв.

Фотограф: Цветелина Белутова

"Пикадили" е неплатежоспособна и от 17 февруари е в процедура по несъстоятелност. С това решение смалената верига не изчезва, защото от поне две години работи със същия бранд през друго дружество - "Селект трейд", но и оттам зареждането е слабо. В момента обектите са 16, а в пика магазините бяха 40. От съдебното решение обаче се вижда щетата: над 80 млн. лв. дълове към кредитори - основно доставчици, наемодатели, персонал и държава. Така след многократна смяна на собствеността смъртта на "Пикадили" ЕАД вече е и юридически задвижена. Пълно изчезване имаше и при друга верига - Carrefour. Гръцкият франчайзьор няма обект отдавна, а вече е и в несъстоятелност.

Какво има в дружеството

Решението на Софийския градски съд е, че началната дата на неплатежоспособността на "Пикадили" е краят на 2012 г., а компанията вече е свръхзадлъжняла към края на 2015 г. Старата дата означава, че сключени след нея неизгодни сделки могат да бъдат отменени - например неясното прехвърляне на марката "Пикадили" към собственика на дружеството "АП март".

В компанията има назначен временен синдик и вече е свикано общо събрание на кредиторите през април. Избраният от тях постоянен синдик ще трябва да решава задачата как с малкото активи да задоволи частично фирмите с вземания. Дружеството притежава имот в Елин Пелин от 73 декара, купен в края на 2008 г. срещу почти 7 млн. лв. Имотът служи като обезпечение към Инвестбанк, така че единственият сигурен приход няма да отиде нито към държавата, която има да взима над 18 млн. лв., нито към многото доставчици. На хартия общите активи към средата на миналата година са 25 млн. лв., но няма яснота какво друго влиза в тях. А задълженията са 84 млн. лв.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души