Регистрация

Магазините на "Кауфланд България" - сертифицирани като зелени сгради от Световната банка

Автор: Регал 17 юли 2016
Спазването на стандарта EDGE дава възможност на веригата да пести около 7000 лева месечно от енергия, материали и вода.

EDGE сертификатът е иновация на Световната банка работи в посока на изграждане на зелени сгради и по-умен в отношението си към ресурсите свят. EDGE помага на инвеститорите да планират как да пестят ресурсите в своите нови строителни проекти.
EDGE сертификат получават компаниите, които прилагат в сградите си стратегии за редуциране на енергийното и водно потребление, и събират енергия от материали. Сертификатът се получава след одит на конструкцията и дизайна на сградата. Лесен за работа софтуер дава възможност на всеки инвеститор предварително да изчисли колко ресурси би спестил в новия си строителен проект, ако използва съответните технологии и материали.

"Kaуфанд България" е първата в света търговска верига, която притежава EDGE сертификат на Световната банка за устойчиво развитие и зелени сгради, съобщиха от веригата. От 2006 г. досега компанията е сертифицирала всички свои обекти по стандарта EDGE, с което гарантира ефективно управление на сградите и инсталациите. "Именно правилното оползотворяване на ресурсите ни дава възможност да предлагаме качествени продукти", казва Михаил Петров, главен финансов директор на компанията.

Спазването на стандарта EDGE дава възможност на веригата да пести около 7000 лева месечно от енергия, материали и вода.

Михаил Петров, главен финансов директор на "Кауфланд България" демонстрира програмирания таблет, който дава информация за функционирането на всички елементи, ангажирани със спестяването на ресурси в магазина.



По-малко енергия, материали и вода

За да запази продуктите свежи по-дълго време, "Кауфланд" прилага в сградите енергийно ефективни системи и конструкции, които създават нужната среда за съхранение. В сградите на магазините са монтирани специални изолационни плоскости и се ползват бои, които помагат за възстановяване на отпадната топлина, с индикатор и сензор за CO2, контролирана вентилация за свеж въздух, кондензационен котел за отопление на помещенията през студените месеци и интелигентно осветление. След прилагането на всички тези неща консумацията на енергия е намалена с 29.96%, съобщиха от компанията.

За подобряване на енергийното потребление допринася фактът, че покривните конструкции на магазините са от гофрирани цинкови листове, външните стени са облицовани със стоманени профили, а вътрешните – с твърди плътни бетонни блокове. Така се получава своеобразна обвивка, която защитава продукцията, съхранява енергията и я преобразува за повторно усвояване. При това се пести средно 28.99% от цялото потребление на материали.

Водната струя в санитарните помещения е двустепенна, писоарите са водно-ефективни, има аератори, крановете се изключават автоматичното. Така веригата намалява консумацията на вода с 29.20%.

Системи за управление, охлаждане и отопление

От специално програмиран таблет се получава информация за функционирането на всички елементи, ангажирани със спестяването на ресурси, в магазина. Мониторингът се извършва от висококвалифицирани специалисти.

Предстои да бъде пуснато и видео командване на всички магазини в мрежата. Тоест от командна зала ще може в реално време да се проследяват ключовите показатели във всички магазини.
Системата за охлаждане и отопление също е сертифицирана по EDGE стандарта от Световната банка. През зимата неусвоената остатъчна топлина се използва чрез климатична охладителна система. Тя осигурява над 80 процента от необходимото количество топлина. Остатъчната топлина се отвежда до индустриалното подово отопление, разположено под цялата търговска площ. Почвата и плочата в основата запазват топлина и така входящите температури от 38 до 40 градуса по Целзий могат да се усвоят оптимално. Други консуматори са вентилационната система, въздушните завеси на входовете, както и радиаторите в офисите и социалните помещения.

Офисите и социалните помещения са допълнително оборудвани с класическо подово отопление, подобно на подовото отопление в жилищното строителство. Останалата необходима топлина се подсигурява чрез термопомпа вода-въздух, интегрирана в климатичната охладителна система.

През лятото допълнително инсталирани компресори генерират студен въздух, който осигурява функционирането на вентилационната система и индустриалното подово отопление, и подобрява чувствително температурата в помещенията. Остатъчната топлина продължава да се използва – например, за индустриалното подово отопление в сектора със свежи храни. Този сектор се отоплява целогодишно, защото иначе цялата търговска зала, в която са клиентите, би се охладила твърде много от хладилните витрини, особено през лятото.

Системите, въведени в магазините на "Кауфланд", спомагат за намаляване на месечните разходи за електричество и/или отопление с близо 7000 лева. Благодарение на тях веригата не използва фосилни горива за отопление или охлаждане, с което намалява вредното влияние върху околната среда, продуктите и клиентите си.

Спазването на стандарта EDGE дава възможност на веригата да пести около 7000 лева месечно от енергия, материали и вода.

Системата за охлаждане и отопление, сертифицирана по EDGE стандарт от Световната банка



Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души