Регистрация

Онлайн магазинът еbag вече предлага и аптечни продукти

Автор: Регал 30 юни 2016

При минимална цена на поръчка от 30 лева, колкото по-голямо е разнообразието на продукти на сайта, толкова по-голям избор има потребителят, обясни създателят му Иван Александров.

Онлайн магазинът за супермаркетни стоки еbag.bg, който тръгна преди година и е ексклузивен партньор на "Фантастико", от дни предлага на клиентите си и аптечни продукти.

Към 10-те основни категории бързооборотни стоки в менюто на сайта е добавена и 11-а - "аптека".

Отворихме еbag.bg като market space за външни партньори. (Според концепцията за мarket space в това пространство се разменят информация и/или физичeски стоки и транзакциите се осъществяват чрез компютри и електронни мрежи б.р.).

През онлайн платформата предлагаме продукти на "Галатея фарм", обясни Иван Александров, създател на ebag.

Не съм имала амбициите да продавам онлайн, но предложените условия много ми допаднаха, каза Юлия Трифонова, собственик на "Галатея фарм", верига с две аптеки в София. Те имаха готова платформа, работеща от година, с готова клиентела. Осъществяват логистиката. Всичко беше, така да се каже, наготово, добави тя.

Работата по проекта им е отнела около шест месеца. Основните трудности са били от юридическо естество - свързани с необходимостта да бъде уведомена Изпълнителната агенция по лекарствата (ИАЛ), веригата аптеки да изгради собствен сайт и др. В хода на работата партньорите са изградили и доверие помежду си.

Както и с "Фантастико" и-тейлърът се придържа към ценовата политика на компанията и поддържа същите цени, каквито са и във физическите обети. Онлайн магазинът се грижи за продажбите и за дистрибуцията, а партньорът плаща такса на базата на реализираните продажби.

Сега към портфолиото от над 12 000 бързооборотни стоки, отразяващи асортимента на "Фантастико", се добавят над 600 аптечни - лекарства без рецепта, хранителни добавки, медицинска козметика, хомеопатия.

За ориентир - асортиментът на малък магазин физически "Фантастико" е около 7000 артикула, а на голям – 15 000.

Онлайн предлаганите продукти са около 1/5 от асортимента на "Галатея фарм". Продукти, които присъстват и в портфолиото на основния партньор "Фантастико" - като например бебешки пелени или козметика, не са качвани.

При минимална цена на поръчка от 30 лева, колкото по-голямо е разнообразието на продукти на сайта, толкова по-голям избор има потребителят, обясни Александров. Освен това добави, че супермаркетните и аптечните стоки са допълващи се продукти, което е видимо и от практиката на физическите магазини.

Плановете на еbag.bg са да продължи да се развива като market space. Това означава, че скоро може да се очаква да бъдат добавени и други продуктови категории през външни партньори.

Надявам се, че ако проектът се развие, това ще спести необходимостта да отворим нова физическа аптека, каза Юлия Трифонова.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България