Регистрация

Maxima Grupė с нов генерален директор

Автор: Регал 17 май 2016

Промените се отнасят само за холдинговата компания, а компаниите на локално ниво продължават работата си по същия начин.

Алвидас Шустикас е новият генерален директор на Maxima Grupė, която управлява ритейл веригите на групата в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. Той ще замести настоящия генерален директор Неринга Янавичиуте, която напуска, съобщиха от компанията.

През последните четири години Алвидас Шустикас е ръководил компанията Azeri Retail, основана от австралийския инвестиционен фонд Emsa Capital, който управлява ритейл веригата Fresco в Азербайджан. Преди това в продължение на осем години е заемал различни ръководни позиции в търговската верига "RIMI Литва" и още две години – в търговското предприятие Ekovalda.

Шустикас е завършил бизнес мениджмънт във Вилнюския технически университет "Гедиминас" и е бил стажант в Ahold Retail Academy в Холандия.

Промените се отнасят само за холдинговата компания, а компаниите на локално ниво продължават работата си по същия начин.

"Благодаря на Неринга Янавичиуте за дългогодишната й работа за Maxima Grupė и свързаните компании и й желая успех за вбъдеще. Пред новия генерален директор стоят както нови, така и текущи задачи. Най-важните са да повиши конкурентоспособността на бизнеса, да укрепи позициите на чуждестранните пазари и да продължи да въвежда съвременния модел за управление на бизнеса в цялата група", казва Раймонда Кижене, директор на Vilniaus prekyba, UAB, акционер на Maxima Grupė.

Maxima Grupė е холдингова компания, основана през 2007 г., която контролира магазини за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. Притежава 528 магазина от веригите MAXIMA X, MAXIMA XX, MAXIMA XXX, Aldik, и T-Market: 232 в Литва, 148 в Латвия, 74 в Естония, 48 в България и 26 в Полша. В групата работят над 31 000 служители.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души