Регистрация

Половината от магазините на Penny вече са продадени

Автор: Капитал Daily 13 април 2016
Дотук най-много активи са преминали към другата верига от германската група REWE - "Билла България", "Техномаркет" е наела няколко, а останалите са придобити от малки търговци.

Фотограф: Анелия Николова

Най-голямата разпродажба на свободни магазини е в средата си - след есенното решение за оттегляне на германската верига Penny над половината супермаркети са продадени и сега започва втори рунд на предлагане на останалите неизкупени имоти. Сега "Рила проект" - дружеството, в което са обектите, предлага на купувачите 38 парцела и 21 магазина.

Дотук най-много активи са преминали към другата верига от германската група REWE - "Билла България", "Техномаркет" е наела няколко, а останалите са придобити от малки търговци.
Имотите на "Пени", които към есента бяха 49 търговски обекта и 15 незастроени терена, са с оценка над 100 млн. лв., а първата порция вероятно е за над половината от сумата, защото е била най-атрактивна, за над половината магазини и за най-големия актив - логистичния център. Само първата порция от девет обекта, купени от "Билла", е с оценка 32 млн. лв. Наемите на "Техномаркет" вече са вписани в Имотния регистър, но останалите ще бъдат регистрирани през втората половина на април и тогава ще станат ясни цените и купувачите.

Процедурата по продажбата на имотите започна през октомври миналата година. В продължение на четири месеца потенциалните клиенти имаха възможност да заявят интерес, след което да получат индикативни цени, да разгледат сградите и парцелите и да направят своите ценови предложения, уточниха за "Капитал Daily" от офиса на "Рила проект".

Компанията избрала най-изгодните и вече е сключила предварителни договори за продажба на около 30 обекта. Купувачите са разнородни – от собственици на малки фирми до големи търговски компании. Почти всички продадени досега обекти ще са отново магазини, само малка част от тях ще са логистични центрове, уточниха от "Рила проект".

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души