Регистрация

"Фармастор" стъпва на бургаския пазар

Автор: Регал 06 април 2016
Веригата аптеки отваря в Бургас два обекта през следващите месеци, които са с нова за града концепция в търговията с лекарства, хранителни добавки и козметични продукти

Фотограф: Цветелина Белутова

Веригата аптеки "Фармастор" стъпва на бургаския пазар с два обекта през следващите месеци и с нова за града концепция в търговията с лекарства, хранителни добавки и козметични продукти, съобщава dariknews.bg. Фармацевтичната компания е заявила инвестиционните си намерения за разширение на мрежата именно в морския град, като първият обект ще бъде открит до броени дни на бул. "Демокрация" 104.

Това е първото излизане на веригата от София, където тя оперира с 14 аптеки. Първата аптека на "Фармастор" се намира в кв. "Света троица", а последната е открита на бул. "Симеоновско шосе". В интервю за в. "Капитал" собствениците на компанията Данаил Кишкин и Денница Бешлиева обясняват, че централните райони на София не са техен приоритет. "Много внимателно избираме локациите, не сме в моловете, а в кварталите. На това се опира и философия ни - да градим доверие там, където живеят нашите пациенти и където растат децата им. Това са местата, където хората имат нужда и от доверено лице, на което да разчитат", обяснява Бешлиева.

Идеята на собствениците е Бургас да се превърне в център за марката в региона. Причината е, че в морския град концепцията на веригата е без еквивалент. В същото време през последните години Бургас се развива с бързи темпове.

Освен лекарства в аптеките в Бургас веригата ще предложи също продукти за здравословен живот, хранителни добавки и здравословни храни, широка гама от дермо-козметични брандове, кът с всичко необходимо за бебетата и техните майки, продукти и аксесоари за ежедневна грижа и хигиена. В обектите ще се продават и подбрани марки декоративна козметика.

В аптеките на "Фармастор" се поддържат между 15 и 20 хил. артикула, а основен дял в продуктовата гама (60-70%) заемат лекарствата, следвани от добавките, дермокозметика и др. "Козметиката не е основаната ни сила, тя допълва дейността. Не е основния сегмент, на който разчитаме, за да развиваме бизнеса си" казват от компанията. Все пак стремежът аптеките да са добре заредени налага и друга тенденция - всички нови обекти на веригата вече са с площ над 150 кв.м.

В последните години, приходите на всички дружества, които обединява веригата аптеки "Фармастор" ("Фармастор", "Фармастор инвест", "Мегафарма плюс" и "Фармастор плюс") и през които се управляват търговските й обекта в София, растат устойчиво. Със скок от 144% в оборотите, по данни на "Капитал", компанията "Фармастор плюс" успява да се нареди сред 100-те най-динамични малки и средни фирми в България през 2014 г.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души