Регистрация

Производителят на играчки Hasbro се опитва да купи Mattel

Автор: Илиян Дочев 16 ноември 2017

Сделката може да създаде един от лидерите в сектора

Фотограф: Юлия Лазарова

Един от най-големите американски производители на играчки - Hasbro, отново се опитва да купи конкурента си Mattel, съобщава Reuters. Ако се стигне до сделка, тя ще постави основата на нова компания с огромен потенциал и възможности. Крайната цел на сливането ще бъде повишаване на конкурентоспособността на компаниите и осигуряване на устойчивото им развитие в сектор, който не се отличава с добри финансови резултати.

Сливането

Фалитът на най-големия производител на играчки в САЩ - Toys R Us, през септември тази година ясно подчерта затрудненията в бранша, значителната конкуренция в онлайн продажбите и цялостното преориентиране от традиционни играчки към електроника. Според Ерик Гордън, професор към университета в Мичиган Ross School of Business, и двете компании ще се облагодетелстват от потенциално сливане. Въпреки това обаче засега все още не е известно дали може да се очаква положително развитие, тъй като и двете компании са се въздържали от коментар. Подобни преговори не се водят за пръв път, като такива е имало през 1996 и 2015 г.

Към момента пазарната стойност на Hasbro е 11 млрд. долара след 18- процентно увеличение на акциите на компанията за 2017 г. По това отношение, Mattel отбеляза спад от 47% на годишна база и сега се оценява на едва 4.8 млрд. долара. В допълнение намаление се наблюдава и сред продажбите, а в деня на освобождаването на изпълнителния директор Марго Джорджадис ценните книжа на Mattel достигнаха най-ниското си ниво от 2009 г. насам.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души