Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Marks & Spencer подобрява представянето си, но все още изпитва проблеми

Автор: Илиян Дочев 13 ноември 2017

Приходите на подразделението за храни намаляват, а финансовият директор се оттегля от британската веригаИлиян Дочев

Британската верига за търговия с дрехи и храни Marks & Spencer е подобрила представянето си през първото полугодие, но продължава да изпитва финансови затруднения. Компанията е увеличила брутната си печалба за периода – от 25.1 млн. на 118.3 млн. паунда, съобщава Financial Times. Едновременно с това са се понижили приходите от подразделението за хранителни продукти и финансовият директор Хелън Уайр се оттегля от поста.

По-добре от очакваното

Трудностите във финансово отношение за веригата все още не са отминали. За сравнение, коригирана печалба преди облагане с данъци и приспадане на оперативните разходи е спаднала с 5% за полугодието и е била 219.1 млн. паунда, отбелязва Business Insider. Изгладената печалба на акция също се е понижила - от 11.5 на 10.7 пенса. Приходите на групата са нараснали на годишна база до 5.13 млрд. паунда от 4.99 млрд. година по-рано.

Въпреки това специалисти смятат, че за първите шест месеца на тази година ритейл компанията се е представила по-успешно от очакваното, като пример за това е подразделението за облекла – спадът на приходите му спира. Резултатите се приемат и като положителен знак за изпълнението на плана за преструктуриране на изпълнителния директор Стив Роу.

В тази светлина решението на главния финансов директор Хелън Уайр да се оттегли от позицията си в този момент ще се яви като допълнителна спънка в опитите за възстановяването на компанията. Според Financial Times Уайр ще продължи да изпълнява задълженията си до назначаването на неин заместник, като вече се търси неин заместник. Уайр работи за компанията от 2015 г., като причината за напускането й е желанието да развива кариерата си в друго направление.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София