Регистрация

Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ

Автор: Добромир Лазаров 15 септември 2017

Компанията отговаря на Whole Foods, която свали цените, след като беше купена от Amazon

Фотограф: Reuters

Американската търговска верига Target обяви, че е намалила цените на голяма част от продуктите в магазините си през последните месеци с цел да разшири пазарния си дял. Това е поредният изстрел на голяма верига в започнатата със закупуването на Whole Foods от Amazon ритейл война, която допълнително сви и без това ниските маржове на печалба в търговията с потребителски стоки, съобщава Financial Times.

Изявлението на Target e своеобразен отговор на плановете Amazon да намали цените на редица стоки в търговската верига Whole Foods Market, чието придобиване на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Придобиването се превърна в сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл сектора и се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.

Акциите и цените падат

Сега обаче изявлението на Target оказа допълнителна тежест върху акциите в сектора. Анализаторите очакват новата стратегия на Target да доведе до допълнително свиване на цените в големите американски ритейл вериги, което да навреди и на без това ниската доходност в сектора. В резултат на това акциите на самата Тarget поевтиняха и оказаха негативно влияние и на конкурентните й компании. Акциите на водещите американски ритейл вериги Costco, Walmart и Dollar поевтиняха съответно с 1.4%, 1.5% и 1.2% в деня на съобщението.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души