Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Тайната на успеха на швейцарските фармацевтични компании

Автор: Тихомира Дончева 12 септември 2017

Набирането на международни кадри е успешен бизнес модел, от който индустрията зависи

Фотограф: Надежда Чипева

Всеки ден около 10 хил. граждани на Франция и Германия преминават границата с Швейцария, за да стигнат до работните си места в Базел. Те работят в Novartis и Roche, две от петте най-големи фармацевтичните компании в света, а свободното преминаване на границите е основна причина лекарствената индустрия в Швейцария да е по-доходоносна от износа на часовници, сирене и шоколад.

Макар Швейцария да не е сред 28-те членки на ЕС, фармацевтичният сектор осигурява работа на повече от 200 хил. души. Страната, изглежда, има "гладко търговско партньорство" със съюза, пише Financial Times. Отношенията със съседните държави Швейцария гради с помощта на двустранни договори, които приемат швейцарските стандарти и контролът на лекарства да е само в страната на производство. От ръководството на двете компании обясняват, че по този начин участват на европейския пазар наравно с други фирми. Макар поддържането на собствен регулатор в Швейцария да е скъпо, процесът по получаване на разрешителни е скъсен. Това прави продуктите от Швейцария конкурентни на европейския пазар.

Двустранните договори, сключени през 90-те години, помагат на индустрията да се развива, но критична е клаузата за свободното движение на хора. Швейцария е част от Шенген, а Novartis дори има директен вход към сградата, разположен на френско-швейцарската граница. Запознати с бизнес модела на Швейцария споделят, че страната ще продължи да е атрактивна бизнес локация, докато успява да привлича квалифицирани кадри и да участва на глобалните пазари.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София