Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Британската верига Dixons Carphone отговаря на ценовата война на Джеф Безос

Британската верига Dixons Carphone отговаря на ценовата война на Джеф Безос

Автор: Йоан Запрянов 05 юли 2017

Базираната в Сиатъл компания най-накрая се среща с истинска конкуренция.

Британските компании търсят начин, по който да отговорят на непрекъснато разрастваща се империя на Amazon, пише Bloomberg. Те могат да послужат за пример и на американските си колеги, където Amazon се разширявяа с най-висока скорост. Базираната в Сиатъл компания най-накрая се среща с истинска конкуренция.

Един от най-добрите примери за такава е Dixons Carphone - най-големият търговец на потребителска електроника на Острова. В една сфера, в която Аmazon отдавна е доказала възможностите си за доминация, британската компания успява да свали цените на всичките си продукти – от мобилни телефони до миялни машини, до тези на Amazon. Така Dixons продължава с увеличението на пазарния си дял, същевременно развивайки и лоялност у клиентите си.

"Донякъде сме късметлии, защото нашият сектор беше един от първите, който хвана вируса Amazon", коментира изпълнителният директор на групата Себ Джеймс на пресконференция през изминалата седмица. "Много умряха от вируса, но ние оцеляхме и сега се чувстваме, сякаш имаме имунитет."

Страхът от Amazon

За търговците страхът от Amazon никога не е бил по-голям. Навлизането на гиганта в който и да било сектор води винаги след себе си до спад в оценките на големите компании. Така след обявяването на сделката с Whole Foods в САЩ на стойност 13.7 млрд. долара ритейл лидерът в света Walmart загуби 17 млрд. долара от пазарната си капитализация в рамките на само 24 часа. Седмица след тази сделка Amazon представи и своята услуга Prime Wardrobe, която позволява на клиентите да пробват дрехите си у дома, преди да ги закупят. Това доведе до спад в акциите на компании като Macy’s и Zalando.

Целуит текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души