Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай

Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай

Автор: Добромир Лазаров 20 юни 2017

Местните производители се развиват все по-динамично, а търсенето нараства

[CBi China Bridge]

Делът на международните компании на пазара на стоки, които се използват в ежедневието, постоянно намалява за сметка на този на местните производители. Причината са по-бързите темпове на развитие на местните компании, съобщава Financial Times.

"Премиумизацията" е в основата

Според широкомащабно проучване, публикувано от Bain and Cantar Worldpanel, нарастващите доходи в Китай осигуряват на все повече потребители възможността и желанието да закупуват по-качествени стоки в ежедневието си. Това преориентиране на потребителите към премиум продуктите, известно като "премиумизация", обхваща все повече пазарни сегменти. От леките автомобили до трипластовата тоалетна хартия - тенденцията е най-често изразена на пазара на бързооборотни стоки.

Изследвайки ежедневните покупки на над 40 хил. домакинства, анализаторите, участващи в проучването, обясняват, че оцеляването на брандовете на пазара е в зависимост от способността им да се приспособят към премиумизацията.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души