Регистрация

Глобалният пазар на алкохол се свива заради бирата

Автор: Йоан Запрянов 07 юни 2017

Общите продажби са надолу с 1.3%, а само при пивото с 1.8%

Фотограф: Reuters

Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия, пише Financial Times. Това може да се приеме като отрезвителна новина за производителите, които в последните години се надяваха на растеж, породен от растящия брой млади хора в легална за консумиране на алкохол възраст. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години – 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група.

Александър Смит, редактор в списанието на IWSR, коментира, че спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Според Международния валутен фонд общата световна икономика се е повишила с 3.1% през миналата година, а през тази година се очаква още по-голям растеж. "Това наред с растящото население на света и младите хора, които вече са на достатъчно голяма възраст, трябваше поне на теория да доведе до ръст в потреблението на алкохол, но това не се случва", коментира Смит.

Според него най-вероятните причини са икономическата слабост в някои от развиващите се пазари и по-строгите регулаторни изисквания. Спадът се дължи основно на по-малкото потребление на бира, докато високоалкохолните напитки отбелязаха ръст от 0.3%. Пазарът на бира се свива с 1.8%. Средно през последните години той се е понижил с тройно по-нисък темп – 0.6%. Основно това се дължи на Китай, най-големият пазар на бира по обем, който отбелязва спад в продажбите. Подобен спад има и в Бразилия и Русия.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души