Регистрация

Русия увеличава акциза за алкохолните напитки

Автор: Регал 03 януари 2017

Промяната се отразява на данъка за вино, шампанско, сайдер, медовина, бира и силни алкохолни напитки и важи за плановия период 2017-2019 г.

Няколко закона, регулиращи пазара на алкохолни напитки в Русия, влязоха в сила от 1 януари, информира БТА като се позова на ТАСС.

Променят се акцизите за алкохолните напитки, правилата за използване на пластмасови опаковки за алкохол и за производителите на фармацевтични стоки.

Увеличават се акцизите за вино, шампанско, сайдер, медовина, бира и силни алкохолни напитки за плановия период 2017-2019 година. Безалкохолните напитки, както и преди, няма да се облагат с акцизи.

Акцизът за шампанско се повишава с 10 рубли до 36 рубли (рублата се котира при 60.7 рубли за долар по актуалния курс на Руската централна банка - бел. ред.) за литър, а акцизът за пенливата напитка, произведена от руски лозя, се вдига само с 1 рубла до 14 рубли за литър.

Виното, произведено от руски суровини, ще продължи да се облага с 5 рубли за литър, но акцизът за чуждестранните вина скача двойно от 9 до 18 рубли за литър.

За бирите с алкохолно съдържание от 0.5 до 8.6 процента акцизът се повишава с 1 рубла (от 20 до 21 рубли за литър), а над 8.6 процента - с 2 рубли (от 37 до 39 рубли за литър).

Акцизът за силен алкохол, с алкохолно съдържание над 9 процента, нараства от 500 до 523 рубли за литър, а за алкохол със средно алкохолно съдържание (до 9 процента) - от 400 до 418 рубли за литър.

От началото на 2017 г. се ограничава използването на пластмасови опаковки за алкохолни напитки. Новите правила забраняват производство и продажбата на алкохол в пластмасови бутилки с обем над 1,5 литра въпреки съпротивата на пивоварния сектор.

Производителите на фармацевтични продукти пък вече са задължени да обявяват съдържанието на спирт в Единната държавна автоматизирана информационна система.

Тази мярка има за цел контрол върху обема на фармацевтични продукти, които често се използват за производство на нелегален алкохол.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души