Регистрация

КЗК с поредно решение срещу Марешки

Автор: Десислава Николова 10 август 2017

Бизнесменът беше обвинил свои конкуренти във фарма сектора, че го пренебрегват, но комисията не видя нарушение

След като получи решение за глоба от половин милион лева за нелоялна конкуренция и няколко отказа по негови жалби в сектора на горивата, бизнесменът, а сега и политик и заместник-председател на парламента Веселин Марешки, вече има поредно решение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) пак по въпроса с нелоялната конкуренция във фармацията. Решението показва втори случай, в който фирми на бизнесмена и неговото семейство, които са собственици на един от най-големите складове за търговия на едро и най-голямата верига аптеки в България с 400 обекта, директно се жалят неоснователно от конкурентите си пред КЗК или пък пишат становища срещу тях, по които КЗК започва разследвания.

Преди около два месеца КЗК излезе със становище, че ще разследва в детайли миниатюрната за пазар от 4000 аптеки сделка за придобиване на веригата от 19 аптеки "Фармастор" от групата "Софарма" заради становище на фирми и организации на Марешки, че тя ще се отрази зле на конкуренцията.

Сега се оказва, че КЗК дълго време е работила по жалба на дистрибутора "Фармнет" и една от фирмите, които държат веригата аптеки "Варнафарма – М". Те са обвинили в забранени споразумения за доставката на осем вида лекарства българско представителство на американския концерн Pfizer, както и двама от конкурентите си в сектора – търговците на едро с лекарства "Стинг" и "Софарма трейдинг".

Решението на КЗК, което може да се обжалва във Върховния административен съд, е, че такова забранено споразумение не съществува.

От документите в решението обаче се вижда, че фирмите на Марешки пускат жалба, при положение че не са им отказвани доставки и те са едни от най-големите купувачи на съответните лекарства.

Когато няма лекарства

През последните години голяма част от скъпо струващите лекарства в България са обект на паралелен износ в западноевропейските страни.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души