ЕС потвърди съмненията си за картелно споразумение между Brussels Airlines и португалската TAP
Това "сътрудничество" според комисията ограничава конкуренцията между двете авиокомпании и нарушава правилата на ЕС, се казва в съобщение. ЕК започна разследване през февруари 2011 година.
"Брасълс еърлайнс" и ТАП се споразумяха през 2009 година за подялба на кодовете по линията Брюксел-Лисабон - общоприета практика на авиокомпаниите, позволяваща им да продават билети за полети на други авиокомпании, обикновено в замяна на възнаграждение.
Тези споразумения предоставят най-вече възможност за разширяване на покритието на полетната мрежа и подобряване на прекачванията на пътниците.
Разследването на комисията обаче доказа, че "Брасълс еърлайнс" и ТАП всъщност са единствените авиокомпании по тази линия и че споразумението им е довело до намаляване на пътникоместата, като едновременно с това се изравняват тарифите и цените на билетите им. В резултат на това цените са се повишили, а потребителите имат по-малък избор.
Претенциите на комисията се отнасят за първите три години от споразумението.
Уведомлението за възражения е формален етап при разследване на нарушаване на правилата на конкуренцията, позволяващ на страните да упражнят правото си на защита.
"Брасълс еърлайнс" скоро ще лети с логото на германския авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa), който обяви миналия месец намерението си да купи останалите 55 процента от белгийската авиокомпания, които още не притежава.
Европейската комисия беше започнала разследване през 2011 година и за линиите Мюнхен-Истанбул и Франкфурт-Истанбул, обслужвани главно от "Луфтханза" и "Турските авиолинии" (Turkish Airlines), но реши то да бъде прекратено.