Регистрация

КЗК санкционира "Лидл" за заблуждаваща реклама

Автор: Регал 26 април 2016
Според регулаторния орган рекламната кампания под мотото "Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl" е с подвеждащи и непълни условия

Фотограф: Красимир Юскеселиев

Комисията за защита на конкуренцията е санкционирала "Лидл България ЕООД енд Ко" с 1 865 332 лева (0.35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година). Глобата е наложена за заблуждаваща рекламна кампания, съобщиха от пресцентъра на контролния орган.

Според КЗК рекламната кампания под мотото "Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl" е с подвеждащи и непълни условия, като "Лидл" в качеството си на организатор на кампанията демонстрира непоследователност в поведението при обявяване на основни параметри като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.

Посланието "Спечели 366 дни безплатно пазаруване", което е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави с него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност тя може да бъде спечелена само във втория й етап, обясняват от КЗК. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, по отношение на механизма за включване в нея може да доведе до объркване на потребителя и до невъзможност той да направи обоснован търговски избор, изтъкват от контролния орган.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души