Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Lenovo и HP в битка за короната

Автор: Добромир Лазаров 12 ноември 2017

Китайският компютърен гигант разчита на сделката с Fujitsu, за да си възвърне лидерството на трудния пазар

След като отстъпи първото място в сектора на конкурента си HP в началото на 2017 г., китайският технологичен гигант Lenovo всячески се опитва да си върне лидерството в бранша. Обещаното още през май преструктуриране се случва бавно, а козът на Lenovo – интегрирането на PC бизнеса на Fujitsu, в който Lenovo придобива мажоритарен дял, за момента e по-скоро концепция, отколкото реален фактор. И всичко това се случва на фона на една трудна пазарна действителност, в която производителите на компютри се борят да запазят изтъняващите маржове на печалба в условията на намаляващо световно търсене.

Сделката

По-рано този месец Lenovo окончателно оповести, че придобиването на мажоритарен дял в компютърния бизнес на Fujitsu ще струва на компанията до 28 млрд. японски йени (250 млн. долара.) и се очаква да бъде финализирана през първото тримесечие на 2018 г. Според условията на сделката китайската група ще плати първо 156 млн. долара кеш, а останалата част на плащането ще бъде определена в зависимост от представянето на бизнеса на Fujitsu до 2020 г. Понастоящем обаче сделката, която възлиза на едва 2% от приходите на китайския производител за последното тримесечие, е ключова за стратегическото преструктуриране, което Lenovo планира от известно време, и се очаква да създаде сериозни възможности и за двете компании.

Делът от 51% на Lenovo във Fujitsu Client Computing ще позволи на китайската компания да интегрира бизнеса на Fujitsu в собственото си звено за производство на персонални компютри. Благодарение на това Lenovo ще си осигури цялостен достъп до мрежата на Fujitsu и до услугите в областта на поддръжката, които компанията предлага. Още повече партньорството може да генерира определени икономии от мащаба и за двете компании, с особен ефект за Fujitsu, което е изключително ценно в една среда на все по-ниски цени и маржове.

По данни на IDC в момента Lenovo държи около 21.4% от всички продажби на персонални компютри, а Fujitsu около 4% или достатъчно, за да върнат производителя на ThinkPad на първото място в индустрията. Пазарният дял на сегашния лидер HP в момента е 21.8%.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София