Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Новият модел на цигарените концерни

Автор: Десислава Николова 01 ноември 2017

Производителите се преориентират към продукти, които не горят и поне според първите им изследвания са по-малко вредни от класическите цигари

Фотограф: Надежда Чипева

Абсолютно бизнес изключение ще е компания да се откаже от основния си продукт, и то не защото търсенето му е спряло. Но днес световните цигарени концерни открито говорят за бъдеще без класическите си димящи изделия. Причината - цигарите са доказано вредни и макар още да не са тотално забранени и глобално консумацията да не спада, те търсят промяна. Големите компании в сектора вече виждат бъдещето си в дигитални продукти без дим и пепел, които да се харесват като iPhone. Но тютюневите гиганти за разлика от автопроизводители и IT компании трябва да се доказват много по-ефективно и убедително. Най-важното е дали новите продукти са по-малко вредни от цигарите.

При всички случаи потребителите се променят - търсят по-здравословен начин на живот и по-високотехнологични и качествени услуги Затова индустриите се променят. В това число и най-забраняваната от Световната здравна организация – цигарената, с нейните годишни обороти от над 800 млрд. долара.

Векът на промяната

Първата версия на промяната е отпреди повече от 10 години и започва с производството на електронни цигари с течен никотин. Въпреки че около 12 млн. от 1 млрд. пушачи по света в момента използват електронни цигари, продуктът засега не става масов, тъй като особено в началото съдържанието на течността или продукта не беше съвсем ясно, а много пушачи не засищаха никотиновия си глад. Сега, макар да има продукти с ясни съставки, изследванията още са противоречиви дали електронните цигари са по-безвредни от класическите. В същото време по препоръка на Световната здравна организация правителствата въведоха множество рестрикции: забрана за пушене в закрити помещения, здравни предупреждения върху цигарените кутии, които заемат все по-голяма площ от тях и са ужасяващо натуралистични в опита си да откажат пушачите от навика им, забрана на рекламата, обособяване на местата за продажба, увеличаване на акциза.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София