Преди да открият първата си сладкарница "Неделя" през 1993 г., Георги и Радослава Минчеви дълго избирали името й. Търсели дума, която да е лесна за произнасяне не само в България, да носи настроение, съгласните в нея да са звучни, а гласните – отворени, разказва Георги Минчев. Семейството открива първия си обект на столичната "Витошка" в близост до площад "Баба Неделя" до НДК и това определя името на бъдещата верига. Макар и без уикенд значението с произнасянето му отскоро свикват и клиентите в Румъния, където на 15 март "Неделя" откри своята пета сладкарница в Букурещ. Северната съседка е избрана за чуждестранното разширение на веригата основно, защото семейството е търсило развитие в ЕС заради високото ниво на сигурност. Гърция също е била вариант, но е отпаднала заради политическата и икономическа криза там. Така остава близкият вариант с Румъния.
Букурещ - повече шоколад и бюрокрация
Първата "Неделя" в румънската столица отваря през ноември 2015, следващите две - през 2016, а през март тази година - още две. Решението за задгранични продажби идва заради близките разстояния и след няколкогодишно тестване на пазара там, обясни Георги Минчев.
"Разузнаването" започва още през 2011 г. с продажба на торти "Неделя" в Гюргево - по това време веригата вече има сладкарница на франчайз в Русе и зареждането на румънския град не е проблем. Следва откриване на обект в Букурещ под името Bene - собственост на партньорите от Русе. Днес той е закрит, а петте сладкарници в румънската столица носят българската марка на веригата и се зареждат от софийската й работилница за торти."Инвестицията е около 2 млн. лв., като най-голям дял заемат разходите за маркетинг и реклама. В дъщерното румънско дружество работят 40 служители. Средномесечният оборот на един румънски обект "Неделя" е между 45 и 55 хил. лева", уточни Здравко Минчев, син на собствениците и изпълнителен директор на "Неделя" АД.