Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Какво има в кашкавала

Автор: Мара Георгиева 07 април 2017

Множество нарушения в 10 марки откри тест на асоциация "Активни потребители", проведен през февруари тази година

Фотограф: Анелия Николова

Седем от десет марки кашкавал са с високо водно съдържание. Осем от десет са с ниска степен на зрялост. Две от десет са "сглобени" от хидрогенирани мазнини и сухо мляко. Това отчита сравнителен тест на асоциация "Активни потребители" на 10 марки кашкавал с цени между 9 и 12 лв./кг, проведено през февруари 2017. Резултатите от проверката са публикувани на сайта на неправителствената организация. Те не са много изненадващи поради факта, че избраните марки са в по-ниския ценови клас.

Без информация на етикета

При две от тях - "Ралев" (на "Маклер комерс") и "Магия" (с произход от Германия, пакетирано в "Милки груп био" ЕАД), на етикетите отсъства напълно информация за хранителна и енергийна стойност, което е в нарушение на националното и европейското законодателство, показва изследването. При други три продукта - "Соколово", "Булгарче" и "Ферия" (и трите на "СБА Коме" ООД) - липсва част от задължителната информация или тя е поднесена нечетливо. Нарушение е и непосочването на производител при марката "Трапеза", която е с произход от Полша, отчитат от "Активни потребители".

С много вода и без мазнини

При седем от 10 марки сухото вещество в кашкавала е по-малко от стойността, залегнала в БДС (56%) - "Магия", "Ралев", "Кенана" (произход Германия, пакетирано в "Милки груп био"), "Здравец" ("Сибила 2000" ЕООД), "Булгарче", "Соколово", "Ферия".
Според БДС съдържанието на мазнини трябва да е не по-малко от 45% от сухото вещество. При четири от 10 изследвани търговски марки стойностите са по-ниски от изискваното в стандарта - "Магия", две марки "Булгарче" (на "СБА Коме" ООД и произведена за "Лъки 2003" ООД), "Ферия".

С повече въглехидрати

Пълният текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София