H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците
Две в едно
H&M е вторият по големина търговец на дрехи на дребно в света, но маржинът на печалбата на компанията намалява. "Онлайн продажбите се отразяват силно на физическите ни магазини, а и не само в този сектор. В същото време това е и огромна възможност за нас. Мислим, че комбинацията на двете ще ни даде предимство - така ще имаме печеливш онлайн магазин, както и физическите магазини, които все още са доходоносни", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M, в интервю за Financial Times.
Фокусът върху продажбите през интернет е довел до промяна във финансовите прогнози на H&M - за пръв път от повече от десет години насам. Досега фирмата се стремеше да увеличава с между 10 и 15% годишно броя на новите отворени физически магазини, които са насочени предимно към нови пазари като Австралия и Чили. Персон обаче е променил стратегията и сега се търси растеж от между 10 и 15% в общите годишни продажби на компанията.
Притесненията сред анализаторите са, че новата стратегия може да доведе до неочаквани последици за H&M. Компанията, известна с ниските цени на голяма част от продуктите си, може да се окаже в клопка и да бъде принудена да предоставя скъпи услуги, които вече са част от портфолиото на онлайн ритейлърите. "Има голяма въпросителна относно това дали с тази концепция H&M ще може да предоставя услуги като безплатна доставка, които накрая да се отразят прекалено силно на печалбата", коментира Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale.
Още по темата тук