Регистрация

H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците

Автор: Йоан Запрянов 21 февруари 2017

Шведската верига за дрехи обмисля промени в онлайн стратегията си

Конкуренцията на онлайн ритейлърите ще доведе до промяна в стратегията на H&M, пише Financial Times. Шведската компания, която вече не се конкурира само с традиционните производители, но и с онлайн търговци като Amazon, Asos и Zalando, ще трябва да промени подхода си към нишата.

Две в едно

H&M е вторият по големина търговец на дрехи на дребно в света, но маржинът на печалбата на компанията намалява. "Онлайн продажбите се отразяват силно на физическите ни магазини, а и не само в този сектор. В същото време това е и огромна възможност за нас. Мислим, че комбинацията на двете ще ни даде предимство - така ще имаме печеливш онлайн магазин, както и физическите магазини, които все още са доходоносни", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M, в интервю за Financial Times.

Фокусът върху продажбите през интернет е довел до промяна във финансовите прогнози на H&M - за пръв път от повече от десет години насам. Досега фирмата се стремеше да увеличава с между 10 и 15% годишно броя на новите отворени физически магазини, които са насочени предимно към нови пазари като Австралия и Чили. Персон обаче е променил стратегията и сега се търси растеж от между 10 и 15% в общите годишни продажби на компанията.

Притесненията сред анализаторите са, че новата стратегия може да доведе до неочаквани последици за H&M. Компанията, известна с ниските цени на голяма част от продуктите си, може да се окаже в клопка и да бъде принудена да предоставя скъпи услуги, които вече са част от портфолиото на онлайн ритейлърите. "Има голяма въпросителна относно това дали с тази концепция H&M ще може да предоставя услуги като безплатна доставка, които накрая да се отразят прекалено силно на печалбата", коментира Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души